FANDOM

Dosiero:Esperanta Eŭropa Flago.jpg

KEEU estas la Kongreso de Eŭropa Esperanto-Unio.

La 6-a okazis en aŭgusto de 2004 en Bilbao, Hispanio. Partoprenis ĝin 284 Esperantistoj el 24 landoj. La rezolucio de Bilbao interalie invitas EU-parlamentanojn establi interpartian grupon pri lingva egalrajteco. Okazis pluraj prelegoj, kulturaj programoj kaj ekskursoj. En la inaŭguro festprelegis pri la temo "Eŭropa Unuiĝo: Esperanto por multlingva mondo" Michael Cwik el Belgio. Aliaj prelegoj temis pri Historio de la vaska laborista movado (A. del Barrio), Vidpunktoj pri Eŭropa Unio el neunia lando (A. Nikolaeva); Juraj aspektoj pri la pligrandigo de Eŭropa Unio (Rafaela Urueña); Kian Eŭropon ni volas aŭ bezonas (Michael Cwik).

La 7-a okazis en julio/aŭgusto de 2007 en Maribor, Slovenio. Partoprenis ĉ. 256 Esperantistoj, inkluzive de 2 Esperantistaj membroj de Eŭropa parlamento (Margareta Handzlik de Pollando kaj Ljudmila Novak de Slovenio). Unuan fojon la kongreso havis nelingvan temon: Akvo.

Nomoj de la kongresoj Edit

La nomoj tre varias. La kongreso en Herzberg en 2009 nomiĝas laŭ la oficiala retpaĝo "8a Eŭropa Esperanto-Kongreso". Tiu en Maribor en 2008 ŝajne estis "7-a Kongreso de Eŭropa Esperanto-Unio". La antaŭa en Bilbao 2004 estis laŭ Eventoj "6-a Esperanta Eŭrop-Unia Kongreso (EEU-Kongreso)" kaj laŭ esperanto.ie "6-a Eŭropa Kongreso de Esperanto" aŭ "Sesa Eŭropa Esperanto-Kongreso" (esperanto.ie). La 5-a kongreso en Verono nomiĝas en la reto jen "Eŭropa Esperanto-Kongreso", jen "Eŭrop-Unia Esperanto-Kongreso", jen "Eŭropa Kongreso", jen "Kongreso de Eŭropa Esperanto-Unio".

Pli fruaj "Eŭropaj Esperanto-Kongresoj" Edit

Laŭ la Historio de EEU en 1973 okazis "Eŭropa Kongreso de Esperanto" en Luksemburgo. Laŭ la sama fonto tamen la unua "Eŭropa Esperanto-Kongreso" okazis en aprilo 1976 en Eindhoven (Nederlando). Ŝajne poste sekvis paŭzo ĝis en 1992 kunvenis la unua kongreso de EEU.

Kongresoj de EEU ekde 1992 Edit

KEEU urbo lando aliĝintoj
 7-a KEEU dum 2007  Maribor  20px Slovenio 256
 6-a KEEU dum 2004  Bilbao  20px Hispanio 284
 5-a KEEU dum 2002  Verono  20px Italio x
 4-a KEEU dum 2000  Oostende  20px Belgio x
 3-a KEEU dum 1997  Stuttgart  20px Germanio x
 2-a KEEU dum 1995  Parizo  20px Francio pli ol 400
 1-a KEEU dum 1992  Verono  20px Italio x

Reta ligilo Edit

·  paĝoj de la Esperanto-Societo Maribor (en Esperanto, la slovena kaj angla) kun informoj inter alie pri la kongreso de 2007

Also on FANDOM

Random Wiki